Alla inlägg under september 2008

Av linalotta - 4 september 2008 17:03

Häromdagen fick jag mig ett rejält asgarv!!!

Ni vet när man går i flera år, kanske ända sen barnsben, och sjunger på låtar som man tycker är bra...Man hör liksom inte riktigt vad dom sjunger så man hittar på lite egna tolkningar av texterna. Det kan vara svenska eller engelska låter där man bara inte får ihop orden eller dess sammanhang. Man sjunger för glatta livet på nåt hittepåspråk men fattar inte VAD det är dom sjunger.

Ni vet låten SARA med Mauro Scocco, där gick ju texten:

"...Sara, kom ut i kväll! Jag väntar i hörnet vid Seven eleven.....".

Jag sjöng så här i FLERA år:

"...Sara, kom ut i kväll! Jag väntar i hörnet i säven vi lever....".

Guuud vilken lycka det var när man insåg att han sjöng om Seven eleven och inte nån jäkla Det susar i säven!!

I vilket fall som helst så såg jag den rätta texten till en av mina absoluta favoritlåtar i förrgår. Tänk då att jag inte heller fattat ett skit av vad människan sjungit utan kört min egen text! Låten jag pratar om är denna. Höll på att kissa på mig av skratt när jag såg den riktiga texten och insåg att jag var helt fel ute. För er som inte heller fattat vad det är hon sjunger så kommer texten här och det är alltså refrängen:

"....Heathcliff, it´s me, Cathy

and i´ve come home oh, so cold

let me in your window...."

Nu är det bara till att sjunga för full hals;)!!!


Kram! 



Ovido - Quiz & Flashcards