Alla inlägg den 27 augusti 2008

Av linalotta - 27 augusti 2008 20:50

Gjorde nyss en gudomligt god chokladsås som går alldeles utmärkt att äta varm eller kall. Jag åt den varm till vaniljglass.....mmmmmmums......men man kan ju även förtära såsen som tjejerna på bilden gör ;).....flabb!!!

Här kommer receptet:


100 gr smör

1 dl grädde

1 dl sirap

2 dl strösocker

2 tsk vaniljsocker

2 msk cacao


Smält smöret sakta och blanda i resterande ingredienser.

Låt sjuda någon minut. Koka ej länge för då blir det kola i stället.

Servera varm till glass eller frukt. Går oxå att äta kall. I promise!!!


Lycka till!!

Av linalotta - 27 augusti 2008 17:01

Vaknade i dag av att jag var blodig i huvudet i från det lilla jack som blev efter att jag slog i huvudet i går. Ajajaj....och när jag skulle föna mitt hår i morse gjorde det ont och sved. Men men....det går väl över...

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards